tisdag 4 november 2008

Kaos

Tillvaron kan beskrivas med ett ord och det är KAOS. Känslor, packa flyttkartonger, mäklare, arbete, förkylning. Han gör ont. Han väljer att misstolka allt jag säger, och tolkar in saker, känslor och åsikter som jag INTE säger. Hur blev det så här? Plötsligt är mannen jag älskat, och som jag har levt med i femton år, en främling som jag inte längre känner. Det skrämmer mig mer än något annat.

Energin är under nollsträcket just nu. Hur orkar man samla ihop sig själv och ens börja tänka på det praktiska som att dela upp saker...?

5 kommentarer:

Joules sa...

Man sover mycket. Undviker alkohol. Och gör saker på rutin.

Nä jag har fan ingen aning. Jag orkar ingenting. Men rutinerna hjälper nog mej mycket.

KRAM

puman sa...

Joules, du har rätt. Man undviker alkohol. Harinte druckit en droppe på månader...

Sova däremot går inte. Klarar inte av att gå upp för trappen till vårt sovrum på kvällarna. Får en hysterisk panik, så jag sover i vardagsrumssoffan på bottenvåningen... eller att sova är väl att ta i, jag slumrar till då och då.

Försöker oxå gå på rutin. Klarar det skapligt med hjälp av vänner som håller rätt på mig...

Kramisar till dig med.

Joules sa...

Försök att vänd det till att du åtmintone sov en etund då och då, och att det är bättre än inget.

Sov på soffan så länge du behvöer. Det gjorde jag ett bra tag, med tv:n på som kompis. Kanske inte någon kvalitetsömn men ändå mycket bättre än ingen alls.

kram!

vandrarvild sa...

han kanske har dåligt samvete med, när han ser hur du mår, och han vet att han är anledningen till det. Det är för det han reagerar sådär; tolkar fel. kanske medvetet. För om du är arg på honom och tycker han är en idiot så kanske det är lättare för honom att bära än att du blir ännu mer ledsen.

puman sa...

Joules: Jag flyttade upp i sovrummet igår. Jag sov inte en blund. Men jag tog steget i alla fall... Har lyssnat på en cd-bok hela natten. Hur går det för dig? Sover du?
Kram

Va ndrarvild: Jag tror att du kan ha rätt... Kram