lördag 8 maj 2010

Stafettpinnen är tagen...

...från Sara.

Mina hemligheter (nåja, ett fåtal av dem i alla fall) - som ni kanske inte hade en aning om - rakt på:


1. Jag har jobbat på cirkus. Men bara ett par kvällar. Och jag gjorde inget mer spännande än att sälja biljetter. Men jag låtsas alltid att jag var cirkusprincessa när jag tänker tillbaka på det. Och jag tänker INTE tala om att det var Thore Skogman som var cirkusdirektör. *ryser*

.2. Jag när en hemlig dröm om att börja renovera gamla möbler, som yrke, inte bara som hobby.

3. Jag har börjat skriva på en bok. Ja en till, vill säga. Och den här är inte, som den förra, i avhandlingsform utan istället en skönlitterär. Det vet inte ens min Älskling om. :) Jag har gått och tänkt på den länge, och nu har den kanske börjat hitta sin form.

4. Jag har hellre stay-ups än strumpbyxor. Tycker verkligen illa om strumpbyxor...

5. Jag ska bli moster igen den här sommaren. Och det känns fantastiskt.

6. Jag älskar åskväder och spöregn. När man kan kura och mysa inne, och titta ut på världen där det blixtrar, dundrar och vräker ner vatten.

7. Jag älskar sol och värme, men avskyr att ligga på en strand och pressa för att bli solbränd.

8. Jag har en citatbok där jag skriver upp lustiga, kloka klurigheter som bonusbarnen slänger ur sig lite då och då. Dessa citat kommer jag definitivt att använda emot dem vid alla tillfällen jag kan, som studentfest, bröllop, födelsedagar när de blir lite äldre... *myser*

9. Jag älskar att argumentera med H. Bara för att. Men å andra sidan är det ömsesidigt.

10. Jag har kört i diket två gånger. Förra vintern. Med dåliga vinterdäck på. Men jag och bilen klarade mig fint. Och H drog upp mig och Vita Faran med traktorn. Båda gångerna.

Inga kommentarer: