torsdag 12 februari 2009

Hjältinna


Minns ni Sally Santesson? Spelad av Maria Lundqvist. Kan man göra annat än att älska denna distanslösa, fantastiska kvinna?


"Men hur skulle världen se ut om jag, Sally Santesson, uteblev från vardagslunken? Lite gråare, lite futtigare."

"Vad fan sitter du och säger?! Ska du som är min egen far kalla mig för gammal kärring?!"

"Och nu citerar jag..."

"Jag bjuder på det så slipper den gråa massan göra mina hjältemodiga misstag..."
"Hur skulle världen se ut om alla mäniskor lyckades hela tiden? Jag menar, utan sådana som mig skulle ju världen inte gå framåt! Nej, jag bjuder på det här, så den grå massan slipper göra mina hjältemodiga misstag. Det gäller att fortsätta kampen mot bakåtsträvarna. Och som vi alla vet...-Det går inte att bromsa sig ur en uppförsbacke!"


Inga kommentarer: