söndag 28 februari 2010


Ögon som jag drunknar i när de glittrande, busigt ser på mig
Ett skratt som smittar mig som en oemotståndlig orkan,
och jag skrattar så jag kiknar
Händerna, de starka, mjuka, varma
som smeker min nacke så ömt och som kittlar mig
Kommentarerna som hoppar som grodor ur munnen,
de tokroliga, allvarliga, kärleksfulla
Skäggstubben på hakan som kittlar och river min kind,
och som mina fingrar söker sig till
Gropen i din nacke som passar att pussa
Rufsigt hår som tittar fram under mössan
Klokheten som lyser igenom i ord och handling
...men mest av allt din vackra, vackra själ...

2 kommentarer:

Pia sa...

Vilka underbara, underbara ord och vilken kärleksförklaring!
Är så glad för Din skull Jenny, och jag hoppas själv hitta någon att ösa all min kärlek över.

Varm, varm kram!

puman sa...

Tack för dina varma ord Pia! När man har den stora lyckan att ha en man som Håkan i sitt liv är det inte svårt att uttrycka sin kärlek! Jag önskar dig samma lycka min vän! Kramar