tisdag 8 juni 2010

Jag behöver lite Australien.


Och kan jag inte komma till Australien, får Australien komma till mig!!! Älskade vännerna T och M från Downunder, som vi hälsade på i november-december ni vet, de kommer snart hit!!!! För första gången någonsin tar de sig över halva jordklotet för att sätta sina fötter på svensk mark, och jag glädjer mig så att få träffa mina vänner så snart igen efter förra gången. Det brukar dröja längre tid än så mellan gångerna...

Om 17 dagar hämtar vi dem på Arlanda.

Sen väntar väder- och kulturchocken dem. De landar på midsommarafton, och då är det ju sommar i Sverige som vi alla vet?! Käraste T mailade mig här om dagen och frågade vad de skall packa för kläder. Eh.. "well... summer dresses, shorts, jeans, winter-jacket..." Det blir inte lätt att sammanfatta den svenska sommaren i en packad resväska...

Inga kommentarer: