torsdag 17 juni 2010

Så mycket att göra, så lite tid...

Midsommarafton närmar sig med stormsteg, och så även australienska vännernas ankomst. T och M har ju haft den goda smaken att landa i Sverige för första gången någonsin under storslaget firande med dans runt stången!! :)

Innan dess skall huset storstädas, trädgården piffas, sommarfesten organiseras, aktiviteter planeras... Men jag njuter varje sekund!! Det är ju så underbart att få träffa dem så snart igen efter förra gången, och att äntligen få visa dem Sverige.

Därför har jag bortprioriterat er mina vänner! Men jag är här nu, så förtvivla icke. Och därför bjuder jag er på ett låååångt inlägg istället *ler*


Jag knyckte detta fryntliga formulär från Peppe, som i sin tur knyckte det hos Bästa svängen. Enjoy!

Kön: Kvinna

Bor: På landet i mitten av det stora avlånga landet.

Bor ihop med partner: Ja

Vem är bäst på tekniska saker i ditt förhållande?
Jag hävdar att vi är lika bra (även om jag faktiskt tror att han kanske är bättre).

Vem är bäst på matlagning?Helt klart INTE älsklingen. Om man bortser från när han lagar Korv Stroganoff. Den regerar.

Vem lagar vardagsmaten?Yours truly. Älsklingen säger sig vara köksdyslektiker.

Vem lagar lyxmaten? Hm. Dödläge mellan mig och kocken på lyxresturangen.

Vem städar? Båda två. Men skulle helst se att det var en städhjälp. Men älskling vägrar städhjälp. Han tror att han måste städa hemma innan städhjälpen i så fall kommer, för att inte skämmas ögonen ur sig. Hur fel har han inte.

Vem sköter avloppet? Det gör vi nog båda två.

Vem är bäst med bygg? Jag är gymnasieingenjör i husbyggnad, så jag kan teorin, som hållfasthetslära och sånt trams. Men älsklingen är otroligt praktisk, klok och händig, så han står för det mesta byggandet.

Vem är mest mån om att inreda? Jag.

Vem har mest kläder? Jag.

Vem tjänar mest? Jag.

Vem tar oftast initiativ till sex?Båda.

Vem vill oftast mysa?Båda.

Vem ringer mest? Jag.

Vem SMS:ar mest? Jag.

Vem festar mest? Ingen.

Parmiddagar? Nä, middagar för vänner och släkt. Inte parmiddagar.

Vem har svårast för att möta den andras vänner? Älskling.

Föräldrar? Eh, den här hoppar vi över.

Vem tycker bäst om barn? Båda.

Din partners intressen? Umgås med familj och vänner, naturen, gården, resor, film, musik, konserter, fotografering, berg-och-dalbanor, promenader, läsa böcker, cykelturer, skratt och bus, diskussioner och livsnjutande.

Dina intressen?Förutom ovanstående även att sy och måla. Och prata i telefon, om man frågar älsklingen.

Så vad svarar du på ovanstående frågor?

Inga kommentarer: