lördag 27 augusti 2011

Hur svårt kan det vara?

Gravstenen var på plats på min mammas grav för ett tag sedan. Bonusbarnen och jag hade åkt till kyrkogården för att sätta blommor på graven. Jag hade stannat vid grinden för att ta med en blomvas när äldsta bonusdottern ropade på mig.



"Stenen har kommit!! Men du....... de har stavat fel på den!!! Älskade stavas väl med L???"




Stenhuggaren har huggit in "Vår äskade" istället för "Vår äLskade" i gravstenen. Hur svårt kan det vara? Jag kan tro att det är ett ord (dvs. ÄLSKADE) som man som stenhuggare använder dagligdags på de stenar man hugger in inskriptioner i.




Sen monterade kyrkogårdsförvaltningen en felstavad gravsten på min mammas grav. Inte heller de reagerade.




Det tog en sekund för en 12-årig tjej för att hitta stavfelet...




I veckan kom den rättstavade stenen på plats. Nu står det "vår älskade"... Äntligen.



4 kommentarer:

fina frun sa...

Va?! Hur kan de göra ett sådant misstag? Bra att rätt sten med rätt stavning är på plats nu...

Fru W sa...

Fina frun: Jag vet inte. Jag undrar också... Det var helt absurt att se en felstavad gravsten.

Miss Marie sa...

Fy vad jobbigt det måste ha varit för er! Otroligt dåligt av stenhuggaren och människorna som satte dig stenen att inte se felstavningen! Hoppas nya stenen blev fin!

Fru W sa...

Marie, ja det var verkligen otroligt tufft. Det känndes som om det var nog ändå... Nu äntligen är det fint vid hennes grav. Tack för dina tankar! Kram!