tisdag 25 mars 2008

Administration




Idag hade jag schemalagt en "skrivbordsdag", det vill säga, dagen var spärrad i almanackan till förmån för de stora pappershögarna och den enorma mailskörden jag hade tänkt avveckla idag.

Det märkliga är att efter den här dagen är det mer papper på skrivbordet och fler mail i inkorgen än vad det var när jag började. Anledningen är att min administrativa dag hastigt minimerades när två akuta möten dök upp. Dock känner jag mig ganska nöjd, eftersom jag ändå bockade av ett tiotal punkter på min att-göra-lista*.

Nu har jag äntligen landat i vardagsrumssoffan, ätit middag**, så nu börjar nästa arbetspass med att förbereda föreläsningen*** jag skall hålla i sjuksköterskeutbildningen imorgon. Dessutom tänkte jag beta av lite skriverier som borde ha gjorts under dagen och planera morgondagens att-göra-lista****.

Nog nu, mot sherwoodskogen!

*Allt enligt grodboken! Jag svalde två fula grodor idag! :-)
**Grönsakssoppa, det är ju vinter nu, så värmen behövs.
***Det är inte så illa som det låter, jag har haft den föreläsningen många gånger, skall bara kolla igenom powerpointen.
****Jag har ju sagt att grodboken är bra!



Inga kommentarer: