måndag 31 mars 2008

Kalaset

Jag hade ännu inte klockan 17 kommit på något bra att köpa i present till Gudsonen, vars kalas började klockan 18. Paniken infann sig när jag kom till leksaksaffären tio minuter i sex. Jösses vad prylar det finns! Jag hade ju i och för sig kunnat gjort det enkelt för mig och köpt legopolisstationen som han önskade sig (och blivit 1000 kr fattigare).

Men så tänkte jag på den miljonen minimala legobitar kartongen innehöll, i kombination med Gudsonens Lillebror 18 månader, och då tänkte jag om.

Gudson+polisstationslego+Lillebror=totalt kaos* och borttappade legobitar. Istället valde jag ett polisflygplan** i lego, med inte allt för många miljoner legobitar, och inte heller lika ömtåligt för Lillebrors fingrar.

När jag anlände till kalaset möttes jag av en stor kram från Gudsonen, och en puss, i utbyte mot PAKETET. Han blev jätteglad för planet och jag var nöjd med mig själv. Sen öppnade han paketet från Farmor och Farfar. Gissa vad det var??? Polisstationen***...


*Lillebror vill leka med Storebror, och Storebrors saker, och Storebror är inte alltid så förtjust i detta.
**Vad klok jag är!
***Då tänkte jag för mig själv, att i och för sig blev Gudsonen glad, men jag misstänker fortfarande att det kommer bli en strid på kniven med Lillebror om legobitarna.

Inga kommentarer: