onsdag 19 mars 2008

Påsk

Har ni laddat med godis? Imorgon anfaller de på bred front!

Jag pratar om påskkärringarna så klart. För några år sedan köpte jag massor av godis*, för att kunna förse de dvärgväxta massorna som ringde på dörren med en näve godis i utbyte mot ett mycket fult hemmagjort påskkort med färgglatt kladd på.

Nåväl, när tredje ungen ringde på, utan att ens ha med sig de hemmagjorda korten**, och sedan bara sträckte fram en kaffepanna, skrek glad påsk, och rusade vidare till nästa dörr utan att tacka för godiset, fick jag nog. Jag släckte alla lampor så att det skulle se ut som om ingen var hemma***, gosade ned mig i soffan framför tv:n, med ljudet sänkt. Sen åt jag upp resten av godiset själv.

Nu har jag två alternativa strategier inför morgondagen:
1) Jag gör likadant igen, släcker ljuset och äter upp godiset själv.
2) Jag köper bara äckliga sockerägg och ger ungarna.

Vad tycker du?


*Inte äckliga sockerägg, även om jag med den taktiken antagligen fått behålla godiset själv...
**Inte för att jag vill ha dem, men för att de i alla fall då har ansträngt sig lite för att förtjäna godis.
***bor på markplan.

Inga kommentarer: