onsdag 21 april 2010

Jag är blyg, osäker och en fejk?


Joråsåatt.....
Läste i en blogg här om dagen om nätdejting.

Där stod att läsa att om en kille får en flirt* från en okänd tjej är det med största sannolikhet från en fejkad profil. Dessutom till ingen nytta eftersom ingen vettig** (?) människa tar kontakt med flirtaren och föreslår en träff.

*skrattar hysteriskt och fnissar*

"Men vad i hela friden snackar den där galna bruden om?", tänker ni så klart nu.

Your's truly har vart enormt skeptisk till nätdejting, från första stund. Inte tusan är det några seriösa människor som anmäler sig till en dejtingsida på nätet. Och inte träffar man någon för ett varaktigt förhållande på så sätt heller. För det VET man bara. Bestämt nu och för alltid - pang. Det bara är så.

Efter en skitsunkig, svidande, ful skilsmässa sjönk jag ned i träsket. Livet var nattsvart, jag var inte värd att bli älskad, jag skulle aldrig träffa någon igen... Ja ni fattar. Käraste vännen K fick nog efter några månader och sa till mig att "Nu räcker det!!! Du ska anmäla dig på en nätdejtingsida, om inte annat är det som ljuv musik för ditt EGO. You go girl!" Ni kan ju förstå min reaktion. Jag slog bakut, satte båda hälarna i marken och stretade emot. Tack och lov gav hon sig inte.

En fnissig kväll registrerade vi en profil åt mig, och på några timmar hade jag fått massor av flirtar och meddelanden. Åtskilliga hade tittat på min profil. Självkänslan fick sig en rejäl uppåtpuff vill jag lova.

Och så plötsligt fanns han där. Slumpmässigt utvald, för mig. Och jag fann mig själv*** skicka en flirt till honom. Och han flirtade tillbaka! The rest, gott folk, är som vi säger, historia. Han är min nu :), vettvillingen.


*flirten är det samma som en smily som blinkar som man kan skicka till någon man är intresserad av på dejtingsajten.

**Se där ja, det är det jag alltid har misstänkt, Älsklingen är nog faktiskt från vettet!! :) Till saken hör att även han var skeptisk in i det sista till att man kan hitta någon seriös via nätdejting.

***Jag är alltså "fejken", och dessutom osäker och blyg.

Bilden på flirten är lånad från Oh my dad

Inga kommentarer: