lördag 10 april 2010

Längtan ut i världen

Ni som känner mig, och säkert ni, som inte känner mig men som har scannat igenom inläggen på min blogg, vet att jag fullkomligt älskar att resa.

Igår satt Älsklingen och jag i bilen* och pratade om planerna för sommaren, och de olika alternativen som vi väljer emellan. Då säger han plötsligt: "Åh, jag skulle verkligen vilja åka på en resa med dig igen nu!!" Och då var det som om han tryckte på helt rätt knapp i kroppen på mig och varenda cell i kroppen började studsa av reslust.

Och, tänker ni säkert då, köp en week-end-resa och ge er iväg bara!

MEN. Han är ju bonde. Och om 1-3 veckor sätter vårsäsongen igång med plöjning och sådd, så det finns inte en endaste liten gnuttas möjlighet att kidnappa honom och dra ut i vida världen just nu.


Suckar och drömmer mig bort...**


*Vi gör det ibland. Bara finåker lite för att det är mysigt. Och så kan man ju stanna och fika på små mysiga ställen. Just igår ville min bonde åka omkring lite i omgivningarna och titta hur det såg ut på åkrarna.

**Semesterbilderna nedan är alla tagna av mig.

Venedig, Italien


Schwangau, Tyskland

Hellbrunn, Österrike

Salzburg, Österrike


På vägen mellan Innsbruck och Schwangau

Landsberg, Tyskland


Gardasjön, Italien



Kroatien




Tivoli, Köpenhamn, Danmark


Malmö, Sverige

Sankt Ulrich, Ortisei, Italien

Kochel am See, Tyskland


San Francisco, USA

London, England


Gullfoss, Island

Budapest, Ungern



Sport Gastein, Österrike

Twelve Apostles, Australien

Inga kommentarer: