fredag 11 april 2008

Livs-timeout

Har vart lite under ytan ett tag, livet rann förbi en period, när jag inte riktigt orkade simma med. Plaskade möjligen lite lojt med armarna. Ibland måste man bara ta en paus för att komma ikapp sig själv. Mannen i min närhet har inte heller varit i sitt esse, och han drar mig ner i djupa virvlar när han är sån, som jag inte vill vara i. Detta innebär också att jag inte orkat tämja sanktbernards-dammråttorna som tar över mitt hem just nu, de får härja alldeles för fritt när dammsugaren sover i städskåpet. Katten Molle går och nyser ikapp med mig, men lägger sig gärna på dammråttorna* i alla fall. Kanske skall dammsugaren och jag återuppta bekantskapen i helgen...

Livet går i en solig ljusblå ton**, men energin saknas. Kanske är det för många saker att göra på min att-göra-lista samtidigt, och jag hinner inte med att sortera och strukturera alla färger och nyanser. Nu tankar jag energi där jag kan hitta den, och för tillfället är det i stegtävlingspromenaderna***. Jag pluggar in MP3-spelaren i öronen och drar på musik eller en ljudbok, och ger mig ut och travar. Hur skönt är det att bara få koppla bort alla tankar som snurrar, och vara i nuet?!

Njut av dagen! Det ska jag göra i San Francisco, där jag ser mig själv promenerande i solskenet längs pirarna med kameran om halsen. Motiv lär inte saknas! Det vore kul att fota Golden Gate, men den är ofta inne i dimman, även när dagen är vacker, himlen är blå och solen skiner! Det kan inte fort nog bli den 24 april! :-)

*Är väl som ett dunbolster för honom antar jag!
**Nä, inte nattsvart, jag är inte deprimerad!
***Arbetsplatsen har anmält sig i tävlingen där man ska "gå till Prag", ett kul initiativ!

Inga kommentarer: