söndag 13 april 2008

Virvelvind av damm

Virvelvindsaktig, så kände jag mig idag. Doften av rent fyller mina sinnen. Ingenting luktar väl så fräscht som ett nystädat hus? Jo förresten, nytvättade kläder som hängt ute på tork. Mmmm...

Gudsonen har ett nytt intresse sedan en tid tillbaka, nämligen brottning. Är man sex bast behöver man inte ha en sån där löjlig "baddräkt" som riktiga brottare har, utan man kan träna i schorts och Arsenal-tröja. Himlar vad stolt jag blev när jag såg honom träna idag, hjärtat bara svämmade över. Gudsonens Mamma I, min bästis, var också på plats, om än sliten. Hon kom hem 03.30 imorse efter en kväll ute. Då är det kul att ha en 18-månaders son och en sexåring som vaknar vid 6-tiden och tycker att dagen skall börja. :)

Blev lite sentimental här om dagen när jag och en vän satt och diskuterade barndommen. Många ljuva minnen kom tillbaka, som när jag hängde knäveck från balkongen på andra våningen... Våghalsig redan då. Faran lockar mig än idag, gillar pirret i magen, och adrenalinpåslaget som spänningen ger. Åter till barndomen. Vi kom in på barnprogram, minns ni?

Ja jösses vad tiden går...

Och appropå timeout från bloggandet: SKRIKvonsten är utHOTningsrotad.

Inga kommentarer: