onsdag 10 mars 2010

Dagens absoluta höjdpunkt!


Idag efter min dagliga träningsrunda (som blev ett par hundra meter längre, hurra!) satte jag mig i solen på trappen och njöt av takdropp, värme och fågelkvitter.

Då hände det.

En liten gulsparv hoppade ned från gamla äppelträdet och landade på toppen av snödrivan bredvid fågelhuset. Sen åkte den kana nedför drivan!! :) Japp. Jag vet! Det händer inte. MEN. DET. HÄNDE. FAKTISKT.

Och nej, jag yrar inte. Och nej, jag har inte feberfrossa! Jag önskar bara att jag hade lyckats filma det hela med mobilen :)

Värt att notera i övrigt:
- Idag är första dagen utan smärtstillande tabletter efter operationen
- Jag har matlust. också första gången efter operationen
- Det gjorde inte hysteriskt, fruktansvärt, outhärdligt ont att hosta idag
- Jag blev bara lite yr och fick hjärtklappning när jag gick min promend (alltså, kanske inte riktigt lika dåligt blodvärde längre)

Livet börjar återvända....

Inga kommentarer: