söndag 4 maj 2008

Söndag i soffan


Svävande fri, strosade slött i solskenet längs pirarna. Det var veckan som gick. Sällan har jag känt mig så avslappnad, och sällan har jag kunnat släppa tankarna på jobbet så snabbt...
Landade efter en lång flygtur i fredags morse. Extra lång eftersom en stor grupp stinkande* scouter var med på planet. Jag lyckades hålla semesterkänslan kvar till i eftermiddags, då jobbet inte kunde sluta ploppa upp bakom mitt pannben hela tiden. Så, jag bänkade mig i hörnsoffan i vardagsrummet, plockade upp datorn och loggade in på jobbmailen**, det var 205 olästa mail som väntade på att bli lästa och åtgärdade. MORR.
Men de får vänta tills imorgon. Jag stängde av och kliade katten på magen istället. Hans kurrande sövde mig gott, och jag försvårade tidsomställningen tillbaka till svensk tid genom att somna i solstrålen med katten :).
*De luktade svett så det osade i hela kabinen :(
**Tur att katten låg och kurrade på min hand, så jag inte fick panik när jag såg mailen som droppat in under veckan...

2 kommentarer:

Joules sa...

Det var bra att du väntade med att åtgärda dom tycker jag. Somna i en solstråle är inte dumt, även om det må försvåra tidsomställningen.

puman sa...

Joules: Ja, men det var värt det! Har i alla fall kommit ikapp nu, även om jag är magsjuk istället... :(